Sobre els beneficis de l'aigua per a la salut

L'aigua és un element indispensable per a la vida i un nutrient essencial en la nostra alimentació diària.

L'organisme humà està constituït majoritàriament per aigua

  • N'hi ha prou, amb 1,5 litres d'aigua al dia?

    És difícil establir la quantitat exacta d'aigua que ha de beure una persona al dia, ja que les necessitats solen variar en funció de diversos factors, com l'activitat física, el clima, l'edat i el sexe, entre altres.

    Es recomana que una persona adulta sana consumeixi 1 ml d'aigua per cada quilocaloria que ingereixi al dia, és a dir, entre 2 i 3 litres d'aigua diàriament.

    D'aquesta quantitat, entre un 75% i un 80% s'ha d'obtenir de les begudes (bàsicament, aigua, llet, sucs, infusions, brous, etc.), mentre que el 20% o el 25% restant han de procedir d'aliments sòlids, com ara la fruita i la verdura.

    plegar
  • Saps com es recomana començar i acabar el dia?

    Mentre dormim, perdem aigua. Per això és recomanable beure'n almenys un got abans d'anar-se'n a dormir i un altre en llevar-se. plegar
  • Per què és important estar ben hidratats?

    Quan transpirem, el nostre cos perd aigua i sals minerals. El 99% de la nostra suor no és més que aigua, però també conté minerals com el sodi, el potassi, el magnesi i el ferro.

    Una bona hidratació ens permet recuperar els valors d'aigua necessaris per a l'organisme i evitar certs trastorns com vòmits, mals de cap, cansament, pell seca, etc., símptomes característics de la deshidratació.

    plegar
  • Saps per què no hem d'esperar a tenir set per beure aigua?

    Cal compensar com més aviat millor la pèrdua d'aigua que pateix el cos diàriament (més de 2 litres) per evitar que comenci el procés de deshidratació.

    Per això és molt important que no esperem a tenir la sensació de set per beure aigua, ja que aquest símptoma és una característica pròpia de la deshidratació.

    plegar
  • Hem de beure més aigua quan fem exercici?

    És fonamental beure mig litre d'aigua dues hores abans de fer exercici per tenir una bona hidratació i deixar temps al cos perquè n'elimini l'excedent.

    Durant l'exercici, és recomanable hidratar-se a intervals regulars per reemplaçar tota l'aigua que es perd amb la suor. Després de fer exercici, és essencial beure aigua per recuperar-se adequadament.

    plegar
  • Cal que els infants prenguin més precaucions?

    Pel que fa als infants, és important que facin pauses obligatòries durant els entrenaments o els jocs per poder beure la quantitat d'aigua necessària i hidratar-se. plegar
  • La gent gran s'ha d'hidratar més?

    En el cas de la gent gran, controlar el consum d'aigua és fonamental, ja que amb l'edat es produeixen canvis en la funció renal i disminueix en gran mesura la sensació de set. plegar
  • Sabies que és aconsellable beure més aigua si es té la grip o diarrea?

    El refredat comú, la grip i les diarrees són una causa freqüent de deshidratació i, per tant, en aquests estats cal beure aigua de manera regular. plegar