El blog d'Aigües de Barcelona

On podràs estar al corrent de totes les novetats de la teva aigua.

Blocs

Neix a Badalona el nou model d’Oficines d’Atenció al Client d’Aigües de Barcelona

El disseny de l’espai sorgeix d’un projecte de la companyia que impulsa la participació de la plantilla en la presa de decisions, responent al compromís d’Aigües de Barcelona amb les persones amb discapacitat, l’espai és accessible i creat amb criteris de disseny universal

Les persones són un eix estratègic per a Aigües de Barcelona, que aposta per estar al costat dels ciutadans, els treballadors i els proveïdors, treballant per la proximitat i el diàleg. És per això que en el marc de la seva Agenda2020, van posar en marxa el projecte Col·laboratori, on promouen la participació dels seus professionals per poder transformar la manera en què fan les coses.

La renovada Oficina d’Atenció al Client de Badalona, ubicada a l’Avinguda Alfons XIII,  és resultat d’aquest projecte, en el qual han participat també l’estudi Denys & Von Arend  i els experts en accessibilitat UN PAS.

Exterior de l'oficina a Badalona

Aquesta nova oficina busca millorar l’experiència dels clients, adaptant-se a les seves necessitats, creant espais en els quals es pugui dur a terme una atenció propera i amb una major privacitat. Les zones d’espera també han canviat per a fer-les més confortables, incloent espais per a infants i zones habilitades per a exposicions, algunes itinerants i d’altres permanents relacionades amb el cicle integral de l’aigua.

Segons una de les responsables del projecte Col·laboratori, Mireia Hernán, “aquest nou espai és fruit d’una nova forma de treballar, a partir d’un equip transversal que ha permès incorporar idees disruptives en la qual moltes persones surten de la seva zona de confort i això acaba repercutint en una millora de l’experiència del client”. 

Sala d'espera

Una de les principals demandes era la de l’accessibilitat universal. En aquest sentit, i en col·laboració amb Pilar Diaz, ex secretària d’Estat de Serveis Socials i especialista en discapacitat, s’ha fet un esforç per arribar a crear un espai 100% accessible.

Dispensador de torns

Segons l’arquitecte d’Aigües de Barcelona, Alejandro Dorrio,  “el que realment s’ha de posar en valor és que és una tasca feta entre tots” i per això s’ha dissenyat seguint els criteris biofílics, és a dir, creant espais més amplis i diàfans, en els quals es conviu amb la natura; millorant l’accés de llum natural; apostant per l’ús de fusta sostenible; plantes i una font d’aigua de l’aixeta.

Font d'aigua de l'aixeta

“Hi ha molts detalls que a primer cop d’ull no semblen importants, i sí que ho són: les arestes de totes les taules son arrodonides, les làmpades de feltre absorbeixen el so i permeten major intimitat en les atencions als clients, el paviment és conductiu per evitar problemes de salut”.

Taula d'atenció al client

Amb aquesta nova oficina, Aigües de Barcelona comença un procés de transformació per adaptar progressivament tots els seus punts d’atenció al client a aquest nou estil, començant pels de l’Hospitalet de Llobregat,  Gavà i Barcelona.