null Àngel Simon: “L’emergència climàtica és una responsabilitat compartida entre administracions, empreses i ciutadania”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president del Consell d’Administració d’Aigües de Barcelona, Àngel Simon, han visitat avui l’exposició de realitat virtual The Zone of Hope, prorrogada fins al novembre després de la seva bona acollida, amb més de 40.000 visites.

En la seva intervenció, Simon ha destacat que la lluita contra el canvi climàtic “és un exemple clar dels bons resultats que dona la col·laboració publicoprivada”. En aquest sentit, ha afegit que “l’emergència climàtica és una responsabilitat compartida entre administracions, empreses i ciutadania, i no ens podem quedar de braços creuats”. “Només junts, amb sinergies, estratègies compartides i un compromís ferm, ens en sortirem”, ha insistit.

Respecte al canvi climàtic, el conseller Damià Calvet ha subratllat que “cal que ens adonem que no tenim més marge de maniobra i que tots hem d’actuar: administracions, empreses i, per descomptat, ciutadania”. En aquest sentit, ha destacat que “el Govern de Catalunya n’és conscient de la situació i, de la mateixa manera que vam ser pioners en la creació de la Llei contra el canvi climàtic, ara recentment, al mes de maig, hem declarat l'emergència climàtica”.

Sobre l’aigua, el conseller Calvet ha assegurat que “és un dels vectors més amenaçats i per aquest motiu, Catalunya està potenciant els recursos no convencionals com la dessalinització i la reutilització”. Precisament, entre els mesos de juny i juliol, “tant l’Agència Catalana de l’Aigua com Aigües de Barcelona col·laboren amb altres entitats en l’aportació d’aigua regenerada en el tram final del riu Llobregat, per analitzar els beneficis qualitatius d’aquest recurs en el riu i que serviran per ampliar el ventall d’usos de l’aigua regenerada”, ha explicat. Aquesta i d’altres mesures “ens permetrà estar més ben preparats davant de l’amenaça del canvi climàtic”, ha conclòs.

The Zone of Hope, immersió en un futur evitable
The Zone of Hope és una experiència de realitat virtual immersiva en primera persona pionera a Europa, en la qual els visitants poden veure i sentir físicament els efectes del canvi climàtic a través d’un viatge en el temps. En aquest viatge el públic pot experimentar fred, calor o vent, passejar per l’interior d’una glacera i viure amb gran realisme, gràcies a la tecnologia 3D, una inundació a Barcelona o la desertificació en un embassament de Catalunya.

Amb The Zone of Hope, Aigües de Barcelona vol sensibilitzar la ciutadania de l’impacte que pot tenir el canvi climàtic i la necessitat d’actuar urgentment per preservar el planeta. Des de la seva inauguració fa 18 mesos, més de 40.000 persones han passat per l’experiència, 7.000 de les quals han estat alumnes d’instituts.

L’experiència, situada al Reial Cercle Artístic de Barcelona, estarà disponible fins a finals de novembre d’enguany. Se’n poden adquirir les entrades mitjançant el web www.thezoneofhope.com. Els clients d’Aigües de Barcelona en poden obtenir quatre de gratuïtes.