null Aigües de Barcelona llança la campanya #WeloveWater per conscienciar la ciutadania que el vàter no és una paperera

Aigües de Barcelona i la startup social Citycise han llançat avui la campanya #WeloveWater, amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania que el vàter no és una paperera, i prevenir així els embussos dels desaigües, facilitar la feina que es fa a les depuradores en el tractament de les aigües residuals i evitar la contaminació dels nostres rius i del mar.

L'acció inclou l'ús de l'aplicació mòbil ArtUp a través d'una intervenció d'art urbà que permet interactuar amb el contingut de la campanya i amb les infraestructures del cicle integral de l¿aigua. Amb aquest objectiu, s'han transformat més de 100 tapes de registre de la xarxa d'aigües i clavegueram en animals marins que cobren vida a través de realitat augmentada. D'aquesta manera, es vol reivindicar que els mals hàbits amb els residus que llencem al vàter tenen un impacte directe sobre el medi ambient, i molt especialment, sobre el mar i els rius. Els autors dels animals en realitat augmentada han estat el conegut artista Jorge Ochagavia i un grup de voluntaris d'Aigües de Barcelona i Citycise. En el marc d'aquesta campanya, iniciada avui a Cornellà com a prova pilot, Aigües de Barcelona repartirà més de mil quaderns educatius per acolorir.

El principal motiu que ha portat la companyia, juntament amb Citycise, a impulsar aquesta campanya és el mal ús que els ciutadans fem del vàter. El vàter és el gran desaigüe de les nostres llars, un gran forat per on llencem de tot: lentilles, fil dental, tovalloletes, bastonets de les orelles, cotó, ungles, tiretes, cigarrets, restes de medicaments i fins i tot compreses. Aigües de Barcelona, empresa encarregada de la depuració i el sanejament de les aigües residuals, ha quantificat que anualment s'hi llencen un total de 4,4 tones de residus, 1,4 quilograms per cada habitant a l'àrea metropolitana de Barcelona.

Aquesta mala gestió que fem del vàter com una paperera provoca danys en el sistema de gestió de les aigües residuals i la conseqüent depuració per un valor de 1.000 milions d'euros anuals en el conjunt de la Unió Europa, segons l'informe Toilets are not a bin!

La mateixa Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que les tovalloletes no es descomponen com la cel·lulosa i arriben a les depuradores pràcticament intactes, el que provoca obstruccions a la xarxa d'evacuació d'aquestes instal·lacions.