null Aigües de Barcelona rep el reconeixement de Fundesplai per la seva tasca a favor de la inserció laboral de joves en risc d’exclusió

• Fundesplai ha visibilitzat avui el problema de l’atur juvenil i ha posat en valor la tasca d’empreses i l’administració local per buscar solucions efectives basades en el treball conjunt

Cornellà de Llobregat, 16 d’octubre de 2019. Aigües de Barcelona ha rebut avui el reconeixement públic de la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai) per la seva participació al projecte Jove Valor, que té com a objectiu la inserció laboral de joves en situació de vulnerabilitat. La companyia ha estat reconeguda ja que, segons la directora de l’entitat, Núria Valls, “cal donar visibilitat a les bones pràctiques i agrair l’esforç de tots aquells —empreses, joves i administracions— que ens ajuden a canviar el món”. Montse Pigem, responsable de formació i desenvolupament, ha estat l’encarregada de rebre aquesta distinció en un acte que s’ha celebrat a l’Àgora del Museu de les Aigües.

Aigües de Barcelona ha col·laborat amb el projecte Jove Valor d’ençà la seva creació, ara fa dos anys, tutelant un jove que acaba d’aconseguir el seu primer contracte laboral fix. Donada la bona experiència, s’ha ampliat la col·laboració entre Aigües de Barcelona i el projecte Jove Valor i, ara, dues persones més en aquesta situació tenen un primer contracte laboral a la companyia.

Jove Valor es duu a terme gràcies a la col·laboració entre Fundesplai, la Fundació Agbar i Aigües de Barcelona, com a empresa acollidora. En aquest sentit, la responsable de projectes de la Fundació Agbar, Beatriz Beza, ha destacat que “donar suport a projectes d’ocupació és una de les nostres prioritats” i ha explicat que del total de projectes en què es col·labora, una tercera part són projectes d’ocupació, i d’aquests, la meitat tenen com a prioritat les persones més joves.

L’acte ha comptat amb la participació d’experts en tendències laborals actuals i futures, com és el cas de Carlos Grau, CEO de Mobile World Capital; l’historiador i sociòleg patró de Fundesplai, Salva Carrasco, i la coordinadora tècnica de projectes d’Avalot-Joves UGT, Susan Kalunge. També hi han assistit altres empreses participants en aquest projecte i representants dels ajuntaments de Cornellà, Esplugues i el Prat de Llobregat.