null Vetllant sempre, amb la màxima exigència, per la qualitat de l’aigua

• Aigües de Barcelona va obtenir ara fa 10 anys la primera certificació ISO 22000 del sector a Espanya, que assegura permanentment la garantia sanitària de l’aigua, equiparant-la a qualsevol altre aliment. Per celebrar aquesta fita, es va dur a terme un acte commemoratiu que va reunir treballadors de la companyia i experts del sector, per recordar la importància d’haver obtingut aquest segell en el control de la qualitat de l’aigua que arriba a les nostres llars.

Ignacio Escudero, director general d’Aigües de Barcelona, va destacar que l’obtenció de l’ISO 22000 fa ara 10 anys va comportar “ser la primera empresa d’Espanya i una de les primeres al món a obtenir la certificació ISO 22000. Va suposar un canvi de paradigma, una nova manera de treballar”. Per la seva banda, Xavier de Fuentes, director tècnic de la companyia, va indicar que de cara al futur “el treball conjunt entre administracions, universitats, societat civil i sector privat és clau per donar resposta als reptes que se’ns plantegen”.

La jornada va incloure una taula rodona, centrada en les millores que ha implicat la certificació en aquests 10 anys i els reptes de futur, en la qual van participar Anna Gómez , cap del Servei de Qualitat i Intervenció Ambiental de l’Agència de Salut Pública de Barcelona; Pilar Veciana, representant del Servei de Salut Ambiental de l’Agència de Salut Pública de Catalunya; Mercè Aceves, directora del Laboratori de l’Àrea Metropolitana de Barcelona; Elena Trullen, directora de Certificació de SGS a Catalunya, i Miquel Paraira, director de Qualitat de l’Aigua d’Aigües de Barcelona.

La certificació ISO 22000 garanteix que l’aigua que se subministra a la població disposa del màxim estàndard de seguretat, com si es tractés de qualsevol producte alimentari. A més, a diferència de la resta dels aliments, que únicament poden controlar-se durant el procés de producció (fins a la sortida de la fàbrica), la qualitat de l’aigua també s’assegura al llarg de tota la distribució i fins que arriba a les nostres llars, mitjançant centenars d’analitzadors en continu situats per tota la xarxa de transport i distribució de l’aigua.

Com recorda Miquel Paraira, director de Qualitat de l’Aigua d’Aigües de Barcelona, amb la implantació d’aquest sistema, “hem aconseguit avançar cap a un model de gestió preventiu que ens permet monitoritzar en tot moment la xarxa i que, a més de proporcionar informació en temps real sobre la qualitat de l’aigua, ens ajuda a anticipar tendències per prevenir possibles futurs incidents”.

Clica aquí per veure el vídeo commemoratiu dels 10 anys de la ISO 22000.