null L’Ajuntament de Barcelona atorga el Premi Agenda 2030 BCN al Hub d’Acció Climàtica d’Aigües de Barcelona per la seva contribució a la lluita contra l’emergència climàtica

L’Ajuntament de Barcelona reconeix, amb la concessió del Premi Agenda 2030 BCN en la modalitat de millor contribució als ODS realitzada en una empresa gran, l’acció climàtica d’Aigües de Barcelona en favor de ciutats més sostenibles, resilients i saludables. El Hub d’Acció Climàtica d’Aigües de Barcelona és un espai de treball obert per assolir el repte col·lectiu d’actuar davant l’emergència climàtica, que a dia d’avui té 55 entitats adherides.

L’Ajuntament de Barcelona ha concedit el Premi Agenda 2030 BCN, en la modalitat de millor contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides realitzada en una empresa gran, al Hub d’Acció Climàtica d’Aigües de Barcelona, pel seu compromís en la lluita davant l’emergència climàtica, en favor d’una Barcelona més sostenible, resilient i saludable.

Aquest premi se suma al reconeixement internacional que la companyia ha rebut recentment per part de l’International Water Association (IWA), l’associació del sector de l’aigua més gran a nivell mundial, com a “Climate Smart Utility” per la seva estratègia i accions d’impacte rellevant vers l’emergència climàtica en els eixos d’adaptació, mitigació i lideratge climàtic.

Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona, s’ha mostrat molt satisfet per aquest reconeixement, que “referma la nostra contribució als ODS de Nacions Unides, i demostra l’impacte positiu de la nostra acció climàtica vers Barcelona i la ciutadania, amb la qual contribuïm amb fets rellevants a transformar les ciutats en espais més sostenibles, resilients i saludables”.  Per Felipe Campos, “les empreses hem de ser motor de la transformació social, ecològica i digital, amb la finalitat d'impulsar la transició justa, l’ocupació verda i la regeneració de la salut planetària i de les persones”. I en aquest sentit, ha afegit que “a Aigües de Barcelona apostem fermament per la transició ecològica cap a models sostenibles, locals i resilients que promoguin la neutralitat climàtica, l’economia circular, la protecció i regeneració dels ecosistemes i la biodiversitat”.

El Hub d’Acció Climàtica és una iniciativa d’Aigües de Barcelona, que, mitjançant les aliances i el treball conjunt amb els seus grups de relació, com ara els proveïdors, impulsa bones pràctiques i fomenta el coneixement multidisciplinari, així com el disseny i seguiment dels plans de reducció de la petjada ambiental, treballant fermament per a la descarbonització del territori. El Hub s’emmarca en la Política d’acció climàtica d’Aigües de Barcelona, aprovada pel Consell d’Administració al novembre de l’any passat.

Amb aquesta política la companyia assumeix un lideratge actiu vers l’acció climàtica, cooperant amb els grups de relació i el territori, i plantejant objectius ambiciosos i resultats d’impacte positiu col·lectivament que donin resposta així a l’agenda climàtica global i a les polítiques locals. Des que es va posar en marxa, al passat mes de maig, 55 entitats s’han adherit a la iniciativa del Hub d’Acció Climàtica d’Aigües de Barcelona i estan treballant ja per la neutralitat i resiliència climàtica col·lectiva.