null Aigües de Barcelona col·labora en el Pla de Xoc de l’Ajuntament de Sant Boi per atendre les necessitats d’adolescents i joves en la postpandèmia

Aigües de Barcelona col·laborarà activament en el Pla de Xoc impulsat per l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, per atendre les necessitats socials i emocionals de la població adolescent i jove d’entre 12 i 18 anys, un dels sectors més afectats per les conseqüències de la pandèmia. Aquest és un projecte pioner a l’Estat pel seu caràcter integral i innovador.

Durant la presentació de la iniciativa, Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona, ha volgut recordar que els joves i adolescents “són un dels col·lectius que més han patit l’aïllament social, físic i emocional durant la pandèmia”. En aquest sentit, ha destacat la implicació de la companyia i ha citat els aspectes que l’han impulsat a col·laborar amb aquesta iniciativa: “ens hem volgut sumar a aquest projecte pel seu caràcter innovador i per l’essència col·laborativa, en què efectivament participen tant l’administració pública com entitats del tercer sector i ciutadania, principalment adolescents i joves”.

Aigües de Barcelona participarà en el Pla de Xoc amb la cocreació d’un parkour per a la pràctica esportiva urbana. Per Felipe Campos, aquesta infraestructura té un valor afegit, ja que “es construeix conjuntament amb els beneficiaris —els joves—, tant de forma individual com col·lectiva”. Segons ha explicat el conseller delegat de la companyia, el procés de cocreació es durà a terme “amb una lògica integral participativa i d’empoderament, amb perspectiva inclusiva i de gènere, per tal de millorar les condicions de vida dels més joves, alguns dels quals tindran la seva primera oportunitat laboral”.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del pacte social impulsat per la companyia, amb la voluntat de ser un agent actiu i treballar conjuntament amb les administracions en una reconstrucció econòmica sostenible, justa i equitativa. Treballant sempre enfocats en els eixos de la solidaritat, l’ocupació de qualitat i la reconstrucció verda i justa. Com ha afirmat Felipe Campos, Aigües de Barcelona “no vol deixar ningú enrere. Aquest és el nostre lema i la nostra motivació real per contribuir a millorar la qualitat de vida de la ciutadania”.