null Aigües de Barcelona posa en marxa el Servei de Videointerpretació  en llengua de signes

Aigües de Barcelona, des del seu compromís amb l’atenció a la diversitat, posa en marxa el Servei de Videointerpretació en llengua de signes catalana (LSC), amb el qual vol garantir que les persones sordes o amb discapacitat auditiva tinguin el mateix accés a la informació i a la comunicació i realitzin les gestions en igualtat de condicions que la resta de la ciutadania.

Felipe Campos, conseller delegat d’Aigües de Barcelona, i Albert Ramon Casellas, president de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), han signat el conveni per implantar aquest servei de videointerpretació. “El nostre compromís d’estar a prop de la ciutadania i posar esforços en la recuperació i reconstrucció postcovid és ben ferm”, ha explicat Felipe Campos, que ha destacat que “aliances com aquesta són clau per avançar cap a una societat més justa i equitativa”. Per la seva banda, Albert Ramon Casellas ha agraït a la companyia el seu compromís amb aquest col·lectiu, que representa les aproximadament 32.000 persones sordes usuàries de la llengua de signes (LS) a Catalunya. 

L’atenció a aquest col·lectiu es farà de forma presencial a les quatre oficines d’atenció al client d’Aigües de Barcelona, els dies laborables de dilluns a divendres de 10 a 13 hores. Per tal de facilitar l’operativa, s’ha realitzat una sessió de formació per als responsables de les oficines. 

La posada en marxa d’aquest servei reforça l’acció social d’Aigües de Barcelona, per tal de proporcionar a la ciutadania una atenció inclusiva i plural i millorar així la qualitat de vida de les persones. En aquest marc d’atenció a la diversitat, la companyia ja ha implantat l’atenció en urdú, àrab i anglès, i properament ho farà en xinès mandarí, en els seus principals canals d’atenció: el telèfon i les oficines; i d’altra banda, la factura s’ofereix ja en Braille.