null El programa S2b Tech4Climate obre una nova convocatòria per a start-ups en l’àmbit de la sostenibilitat i el medi ambient

S2B Tech4Climate, programa en què participa Aigües de Barcelona, juntament amb Fundació Ship2B, Fundació Repsol, Innocells i Nestlé Espanya, obre una nova convocatòria per al seu programa d’acceleració, amb el qual busca les millors start-ups amb focus en els àmbits de la sostenibilitat i el medi ambient.

Es tracta de l’11a edició d’aquest programa, amb l’objectiu d’enfortir projectes d’alt impacte que busquen inversió o aliances amb grans corporacions. La convocatòria estarà oberta fins al 21 de febrer.

“Comptar amb partners referents de sectors estratègics com l’energètic o l’aigua, i col·laboradors referents en economia circular, gran consum, inversió o polítiques públiques, entre d’altres, fa d’aquest programa un referent amb molt potencial per a les start-ups d’impacte enfocades en sostenibilitat i medi ambient”, explica Joan I. Zaffora, mànager de S2B Tech4Climate.

El programa fa un acompanyament personalitzat per a cada projecte amb assessorament de professionals de primer nivell, en dues vies, segons les seves necessitats d’inversió o d’aliances estratègiques. “En aquest context, són molts els exemples de start-ups que han passat per S2B Tech4Climate que han rebut finançament, tant del nostre propi vehicle, la xarxa d’inversors de Ship2B, o altres inversors externs. És el cas de Solatom, una de les últimes participades per Equity4Good en una ronda en què van participar també Enagás, a través d’Enagás Emprèn, i BP”, explica Zaffora.

Un exemple interessant de finançament alhora que aliances estratègiques entre dues start-ups accelerades en el programa de Fundació Ship2B, és el de Nozama i la seva ronda de finançament oberta a través de Go Parity, que va ser un èxit i va aconseguir recaptar més de 50.000 euros en menys de 10 dies. D’altra banda, també Groots Urban Farming, participant en el programa d’acceleració de 2020, acaba de tancar una ronda de 500.000 euros, amb la qual busca fer créixer encara més la seva producció a la nau actual —arribant a la capacitat de 32.000 plantes mensuals—, iniciar l’obertura d’una segona nau, començar una nova línia de cons d’amanides preparades i escalar el projecte d’Horts Urbans.

En total, fins ara, S2B Tech4Climate ha accelerat 37 start-ups, que presenten una ràtio de supervivència superior al 90%, i més del 65% han aconseguit finançament després del seu pas pel programa, amb un total de gairebé 10 milions recaptats. La convocatòria per a la nova edició de S2b Tech4Climate està oberta fins al 21 de febrer i es poden presentar candidatures a https://bit.ly/3oUtWhq.

Sobre Fundació Ship2B
Fundació Ship2B treballa amb l’objectiu d’impulsar l’Economia d’Impacte, un nou model econòmic on la finalitat principal de les empreses, inversors i organitzacions ja no és solament maximitzar la seva rendibilitat econòmica sinó també l’impacte social o mediambiental. Per a això, des de la Fundació acceleren i inverteixen en start-ups d’alt impacte, fomenten el Corporate Impact Venturing com a estratègia d’innovació per a les grans empreses i impulsen la inversió d’impacte.

Per a més informació: www.ship2b.org