HackatH2On

2021

15 OCT -
05 NOV 
/ 100% online
Hack-at-Home

Dues setmanes de col·laboració creativa
per explorar les possibilitats de l'ús de la
tecnologia de Telelectura.


  • HACK-
    AT-HOME

  • 15
    DIES

  • 15
    EQUIPS

  • 3
    REPTES
Inscripcions tancades
scroll cap avall
scroll hacia abajo
  • T'entusiasma desenvolupar solucions tecnològiques creatives en equip? Apunta't a la HackatH2On IoT!

Qui pot participar?

Busquem talents amb ganes de col·laborar, crear i innovar:


  • Desenvolupadors
    Marketing
    Negoci
    Creatius
    Emprenedors
    Start-ups
    Petites empreses

  • Amb o
    sense una idea

  • Equips de 2 a 6 pers.
    o persones soles
    per unir-se a
    un dels equips

Premis

  • 1
    Primer premi:
    1.000€
  • 2
    Segon premi:
    1.000€
  • 3
    Tercer premi:
    1.000€

Què t'ofereix la HackatH2On IoT?

Et convidem a participar en un esdeveniment únic, desbordant de creativitat, en el qual 15 equips treballaran intensament durant 15 dies amb la missió de complir 3 reptes relacionats amb l'aigua amb possibilitats infinites!

Comptaràs amb ments brillants com la teva, diverses sessions de formació que conviden a la inspiració, i kits de treball de tecnologia WIZE enfocats a donar resposta als reptes, per intercanviar idees i desenvolupar solucions creatives i innovadores.

Posa la teva creativitat al servei de l'aigua!
Hi ha tres grans premis en joc!

Calendari i agenda

  • 05 de juliol Obertura inscripcions
  • 30 de setembre Tancament inscripcions
  • 01-06 d'octubre Selecció d'equips
  • 07-14 d'octubre Recollida de materials
  • 15 d'octubre Kick-off HackatH2On IoT
  • 18-22 d'octubre Formació tecnologia WIZE
  • 25-29 d'octubre Desenvolupament HackatH2On IoT
  • 05 de novembre Final HackatH2On IoT
Inscripcions tancades
10:00 Benvinguda i presentació de la HackatH2On IoT
10:15 Masterclass sobre Innovació Social
10:45 Sessions de formació de la tecnologia Wize
11:00 Presentació Agenda 2030 i introducció dels 3 reptes
11:15 Distribució d'equips per reptes
11:20 Presentació individual de cada repte
11:40 Resolució de dubtes
11:55 Tancament
   
18:00 Benvinguda i presentació de la final de la HackatH2On IoT
18:05 Presentació solucions finalistes repte "Ciutat"
18:30 Presentació solucions finalistes repte "Medi"
18:55 Presentació solucions finalistes repte "Persones"
19:20 Deliberació del jurat de les 3 solucions guanyadores
19:30 Comunicació dels 3 equips guanyadors
19:55 Tancament HackatH2On IoT
   

Qui us assessorarà? Assesors

Durant la HackatH2On IoT, estareu acompanyats per un grup d'experts i mentors que us ajudaran en el desenvolupament del vostre projecte creatiu en el repte que trieu.

Jurat

Notícies

El proyecto ganador apuesta por dar el salto a la factura electrónica y minimizar el uso del papel

El projecte guanyador aposta per donar el salt a la factura electrònica i minimitzar l'ús del paper

WaterStock, un joc basat en els trams de la factura de l'aigua que pretén fomentar l'ús de la factura electrònica en detriment de la de paper, és el nom de l'equip guanyador de la segona edició de la HackatH2On d'Aigües de Barcelona que ha tingut lloc;aquest cap de setmana, una marató de hackers de gairebé 48 hores de durada que va tenir com a campament base el Museu de les Aigües a Cornellà.

Entre tots els projectes presentats, la solució de l'equip guanyador, format per Xavier Gil, Toni Trobat i Pedro Vila, destaca per ser una proposta disruptiva que fomenta l'estalvi i l'economia col·laborativa. WaterStock ha rebut un premi monetari de 5.000 euros. La proposta preté, amb l'excusa d'un joc per entendre els tramsde la factura de l'aigua i l'estalvi, fomentar que l'usuari doni el pas a la factura electrònica, ja que el joc plantejat per l'equip guanyador es faria online.

El segon premi, valorat en 3.000 euros, ha sigut per a la proposta musical de l'equip de Save Sound, amb sis integrants (Juan José Vázquez, Juan Salmerón, Marc Vila, Laura Benítez, Sandra Martín i Rita Pereira), que han presentat una aplicació per medir el consumo de l'aigua de la dutxa vinculant-la amb cançons penjades a Spotify.

Entre les solucions que proposaven la implementació d'assistents personals i virtuals per millorar la relació directa entre Aigües de Barcelona i l'usuari, l'equip guanyador va ser OasisBot, que va presentar un programa informàtic d'atenció al client centrat en la xarxa social Twitter. L'equip, de cinc membres (Héctor Esteban, Rachid Boukrab, Álvaro Enrich, Albert Monill i Berta Segura), va rebre un premi monetari de 2.000 euros.

Récord de inscripciones en la HackatH2On de Aigües de Barcelona

Rècord d'inscripcions a la HackatH2On d'Aigües de Barcelona

La segona edició de la HackatH2On d'Aigües de Barcelona ha tancat la seva fase d'inscripcions amb un rècord de participació: més de 200 persones i hackers de perfils i disciplines especialitzades, tant d'àmbit nacional (Catalunya, Madrid, Aragó, Astúries, Andalusia i Illes Balears) com internacional (Portugal, Àustria, Xile, Colòmbia i Índia), s'han inscrit.

Això representa un augment del 100% en relació amb l'edició de 2015. En aquella ocasió va comptar amb 98 inscrits i 87 participants, que es van enfrontar al repte de crear aplicacions mòbils innovadores per apropar als ciutadans al món de l'aigua i al Museu Agbar.

El cap de setmana del 13 i 14 de maig, l'Àgora Agbar acollirà la HackatH2On, una marató en la qual ments creatives i emprenedores treballaran en equip per donar resposta a reptes relacionats amb l'aigua. Es tracta d'una iniciativa d'Aigües de Barcelona que busca innovar en la relació de la ciutadania amb els serveis de l'aigua, mitjançant solucions creatives sorgides en un marc de col·laboració, obert i transparent.

24 horas de creatividad en el Museu Agbar de les Aigües

24 hores de creativitat al Museu de les Aigües

El 21 i 22 de març de 2015, el Museu Agbar de les Aigües va organitzar una marató de programadors de 24 hores de durada amb motiu del Dia Mundial de l'Aigua: La HackatH2On.

L'esdeveniment que va tenir lloc al dipòsit del Museu que, convenint en un èxit participatiu, va reunir a 75 ments creatives que van desenvolupar innovadors aplicacions mòbils per tractar d'apropa als ciutadans al món de l'aigua i al propi Museu.

El jurat va escollir com a guanyador de la HackatH2On al grup Cubus games, format per quatre membres, Jordi Solà, Jaume Carballo, Albert Pons i Quim Garreta, que va crear una aplicació de ficció interactiva apta per a totes les edats on situa a l'usuari en un context de sequera que, a partir de la visita al Museu de les Aigües, li permet reflexionar sobre aquest futur perill.

L'accèssit, otorgat a la segona millor aplicació, el va rebre el grup Sorryfib, format per dos membres, Daniel Otero i Guido Arnau, desenvolupadors d'una aplicació que utilitza el giroscopi i la simulació de fluids i que, a través de tags NFC situades en diverses parts del Museu, permeten desbloquejar nivells del joc mentre es visita la instal·lació.

Tenint en compte la bona acollida de l'esdeveniment entre els seus participants, es va concedir un tercer premi al grup O2H, format per dos membres, Miquel Llobet i Daniel Torremilans, que van desenvolupar una app basada en l'estalvi de l'aigua a la dutxa mitjançant el qual l'usuari competeix amb els seus amics a través d'un ranking amb l'objectiu de reduir la despesa d'aigua.

Aigües de Barcelona y Ship2b lanzan un programa para acelerar start-ups de proyectos innovadores

Aigües de Barcelona i Ship2b llancen un programa per accelerar start-ups de projectes innovadors

Aigües de Barcelona i Ship2B s'han unit per llançar Water4Action, un programa d'inversió i acceleració, per impulsar el valor de l'aigua com a agent de canvio, accelerant start-ups d'alt impacte social relacionades amb l'aigua, les persones i la ciutat.

A través de la plataforma Water4Action, Aigües de Barcelona i Ship2B, la fundació dedicada a promoure l'emprenedoria i la inversió d'impacte social, seleccionaran els millors projectes que vulguin anar més enllà de la rendibilitat econòmica i que persegueixin impactar positivament en la nostra societat a través de l'aigua com a agent transformador.

La col·laboració entre aquestes dues entitats es va materialitzar el gener ;en una jornada que va presentar María Monzó, directora d'Innovació i Coneixement d'Aigües de Barcelona. Sota el lema Compromesos amb les persones, cuidem l'aigua i fem ciutat, la jornada va servir per presentar el vector d'innovació social de la companyia. María Monzó va explicar el model d'innovació oberta d'Aigües de Barcelona, on s'integra el futur laboratori d'nnovació ;Social, i a continuació es va realitzar un taller per decidir, conjuntament amb Ship2B, el nom d'aquest programa d'acceleració i les línies d'actuació del mateix.

Organizadors i col·laboradors

Media Partners

Contacte

Del 15 d'octubre al 05 de novembre de 2021

Hack-at-Home - 100% online

hackatH20n@aiguesdebarcelona.cat

FAQs

Què és la HackatH2On IoT?

És un esdeveniment de desenvolupament col·laboratiu en el qual 15 equips compostos per desenvolupadors, equips multidisciplinaris i ments creatives en general amb ganes d’aportar bones idees competireu amb una finalitat: crear solucions per innovar en la utilització de tecnologies IoT al sector de l’aigua.

Quan i on es celebra?

La HackatH2On se celebrarà completament online, del 15 al 29 d’octubre de 2021, sent la final el 5 de novembre. Començarà el divendres 15 a les 18.00 hores i finalitzarà el 5 de novembre a les 20.00 hores.

Quins són els reptes i què cal desenvolupar?

Els reptes: PERSONES: compromís amb la ciutadania, fomentant la innovació i el valor social, la implicació, el diàleg i la transparència. CIUTAT: transformació, digitalització i innovació, que ens permetin donar resposta a les necessitats d’una smart city en el marc del cicle integral de l’aigua i l’economia circular. MEDI AMBIENT: excel·lència operativa, com a garantia de competitivitat i sostenibilitat a mitjà i llarg termini, promovent el valor mediambiental de manera innovadora. Les solucions poden ser en format web, mòbil, maquinari, etc., i es valoraran en funció de la creativitat, la dificultat tècnica o la usabilitat, entre d’altres.

Qui hi pot participar?

Hi poden participar totes les persones interessades en el món de la innovació, tinguin el perfil que tinguin: desenvolupadors, dissenyadors, experts en màrqueting, creatius, emprenedors..., majors d’edat i de qualsevol nacionalitat, amb idea prèvia o sense i amb equip o sense.

S’ha de tenir un equip per participar-hi?

Les inscripcions han de ser per equips d’entre dues i sis persones. La inscripció s’ha de fer durant els mesos de juliol a setembre del 2021, mitjançant el formulari del web on les persones que hi vulguin participar hauran d’omplir el qüestionari.

No tinc cap idea. Puc participar-hi?

I tant! Es tracta de crear solucions en equip i de col·laborar tots junts. Per tant, pots pensar la teva idea i presentar-la amb un equip, o bé unir-te a un equip amb una idea que t’agradi i fer-la evolucionar entre tots fins a trobar la solució final.

Com i fins quan m’hi puc inscriure?

Les inscripcions es faran en equip a través d’un formulari Forms. Les inscripcions s’obren el 5 de juliol, i tens fins al 30 de setembre (2021) per apuntar-t’hi.

Quant costa inscriure-s’hi?

La inscripció a la HackatH2On és gratuïta.

Com sé si hi podré participar?

A la HackatH2On hi participaran 15 equips, cinc equips per a cada un dels tres reptes descrits. Un cop s’hagin inscrit els diferents equips, s’obrirà un procés de selecció en el qual s’escolliran als equips que acabaran participant en la HackatH2On. Aquest procés de selecció acabarà el 6 d’octubre de 2021, quan es notificarà a cada equip si han estat seleccionats per participar o no.

En quin repte participaré?

Al formulari d’inscripció, el teu equip podrà indicar el repte de preferència en el qual vol participar. Utilitzarem aquesta informació per poder assignar-vos el repte que més us interessi. En cas que el repte al qual voleu participar estigui ple, us proposarem participar en un dels altres reptes i tindreu l’oportunitat de decidir si voleu participar o no.

Quins materials he de tenir?

Caldrà que disposis d’un ordinador amb connexió a internet per poder connectar-te als diferents tallers i conferències. També durant els tallers tècnics, per prototipar solucions amb les tecnologies Wize. A cada equip es lliuraran dos kits que contindran material de tecnologies Wize que s’utilitzarà durant la HackatH2On.

Quin cost té el kit de treball que s’utilitzarà?

Els dos kits de treball que es lliuraran a cada equip són totalment gratuïts i us els podreu quedar un cop finalitzada la HackatH2On.

Quanta dedicació diària suposarà la meva participació en la HackatH2On?

Durant la setmana de formació de la HackatH2On, no caldria esmerçar més de dues hores diàries a seguir el temari per tenir el coneixement de les tecnologies Wize necessari per al desenvolupament del projecte. Durant la setmana del desenvolupament del projecte s’oferiran mentories opcionals i, per tant, el temps de dedicació dependrà de l’equip i del projecte que desenvolupeu.

I si tinc més dubtes?

Envian's un correu electrònic a hackatH20n@aiguesdebarcelona.cat.

Qui l'organitza?

La HackatH2On IoT és una iniciativa d'Aigües de Barcelona, que busca innovar en la relació dels seus clients amb els serveis de l'aigua, mitjançant solucions creatives que sorgeixin en un marc col·laboratiu, obert i transparent.

Aigües de Barcelona gestiona el cicle integral de l’aigua i dona servei a prop de 3 milions de persones a l’àrea metropolitana de Barcelona. La seva política de gestió està orientada a la proximitat amb el client, a l’excel·lència en la prestació dels serveis, a l’aposta per la innovació i el talent dels seus professionals, a la col·laboració amb altres empreses, entitats i Administració pública per generar valor i al desenvolupament d’un model sostenible com a eix estratègic.