Usted fue redirigido a https://www.aiguesdebarcelona.cat/es/blog/portada/-/blogs/d-on-prove-l-aigua-que-arriba-a-la-teva-llar- .
Pulse en el siguiente enlace para descartar esta redirección y acceder a la URL original: Enlace .
Donde podrás estar al día de todas las novedades sobre tu agua
El riu Llobregat és la principal font d’abastament d’aigua de Barcelona, a partir de la qual es proveeixen els barris del sud-oest. L’aigua del Llobregat, que té l’origen en la serra del Cadí, es caracteritza pel seu alt contingut en sal a causa del seu pas per Súria, una regió amb un gran nombre de mines de sal. La sal potencia el sabor del clor, i per això en l’aigua que prové d’aquest riu se n’hi nota més el gust.
En segona posició (d’acord amb el volum d’aigua proveïda) hi ha el riu Ter, que neix a la comarca del Ripollès. L’aigua arriba des d’aquest riu a través de més de 60 km de conduccions. Té una concentració salina moderada i és rica en minerals. Gràcies al procés d’autodepuració que ha viscut mentre es trobava al pantà, presenta poca contaminació orgànica.
A més, i com a fonts menors, també disposem del riu Besòs i de l’aigua que està emmagatzemada de manera natural als aqüífers formats a la conca del Llobregat i del Besòs. En cas de necessitat i sequera, tenim una dessalinitzadora, al Prat de Llobregat.