null Catalina Balseiro: “Les aliances són imprescindibles per impulsar projectes innovadors que generin valor a l’àrea metropolitana”

Catalina Balseiro, directora d’Innovació i Coneixement d’Aigües de Barcelona, ha participat avui a la 4ª Jornada “Por una Economía Circular y Competitiva” a Gavà, en una trobada que ha posat de manifest la necessitat de treballar conjuntament entre administracions, empreses i entitats per salvar el planeta, i en la qual s’han presentat iniciatives per fomentar l’economia circular en l’àmbit metropolità.

Catalina Balseiro ha destacat en la seva intervenció que Aigües de Barcelona vol “aportar valor a la ciutat a partir de l’aigua i contribuir significativament al desenvolupament sostenible de l'entorn metropolità de Barcelona”. Per fer-ho, “treballem en col·laboració  amb entitats i administracions, creant i desenvolupant idees innovadores per afrontar els reptes socials i mediambientals, amb la finalitat de generar valor econòmic i social a l’àrea metropolitana de Barcelona”.

Una de les aliances més destacades en aquest sentit és Cetaqua, fundació impulsada fa més de 10 anys per Aigües de Barcelona, la UPC i el CSIC, en la qual “s’uneix el món empresarial i el de la investigació i desenvolupament, el que ens permet estar a l'avantguarda de les noves tendències”.  Iniciatives com les ecofactories, les antigues estacions depuradores que ara són capaces de ser autosuficients i de valoritzar els residus que produeixen; o el projecte LifeNimbus que permet transformar en biometà el biogàs que es produeix a les estacions depuradores i utilitzar-lo com a combustible per a autobusos metropolitans, són exemples exitosos de projectes innovadors fruit d’aquesta aliança públicprivada.

L’alcaldessa de Gavà i vicepresidenta 2a de la Red Española de Ciudades por el Clima, Raquel Sánchez, ha estat l’encarregada d’inaugurar aquesta jornada de debats i experiències que han seguit de manera virtual 157 persones. En la seva intervenció Sánchez ha refermat “el compromís de Gavà per impulsar nous models econòmics que siguin sostenibles i socialment més justos, ja que, el nostre planeta no suporta més l’actual sistema i estem posant en perill el futur de les pròximes generacions”.

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Gavà, juntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Federación Española de Municipios y Provincias i la Red Española de Ciudades por el Clima, ha comptat també amb les intervencions del director de Desenvolupament Social i Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Héctor Santcovsky, i del secretari general d’Agenda Urbana i Habitatge del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, David Lucas, entre altres.