Actualitat

null

Aigües de Barcelona certificada com a organització compromesa amb les persones grans

Aigües de Barcelona s’ha convertit en entitat certificada per AENOR com a organització compromesa amb les persones grans per les activitats del Cicle Integral de l’Aigua gràcies a la seva proposta especialitzada i adaptada a les necessitats d’aquest col·lectiu.

En els últims anys la nostra societat ha experimentat una profunda transformació en la manera d’interactuar amb els clients, motivada en gran part per la transformació digital. Això ha propiciat, entre altres aspectes, un ús creixent dels serveis d’atenció en línia.

No obstant, no tots els clients s’han adaptat fàcilment a la transformació digital i als  nous models d’atenció. Les persones de major edat han sentit aquest impacte de manera particular ja que la majoria no tenen accés a la tecnologia o no compten amb les habilitats i coneixements necessaris per dur a terme operacions en línia, la qual cosa fa que requereixin una atenció més personalitzada. O, senzillament, prefereixen tenir una atenció més personal que no troben en els nous models de servei.

Per aquest motiu, Aigües de Barcelona ha impulsat 10 compromisos per a l’atenció a clients sèniors, com la formació especialitzada de l’equip d’atenció al client, la presència de facilitadors a les oficines, l’atenció presencial sense cita prèvia per a les persones grans o l’oficina mòbil, entre d’altres.

Compromisos per a l'atenció a clients sènior. Diàleg amb escolta activa; equip d'atenció al client especialitzat; atenció presencial sense cita prèvia; acompanyament en l'atenció presencial; oficines accessibles i inclusives; oficina mòbil; llenguatge clai i proper; trenquem barreres idiomàtiques (opció d'atenció en xinès, urdú, anglès àrab i llengua de signes); canals digitals d'atenció (videotrucada) i nous canals de pagament (bizum i pagament en estancs)

 

 

Tots aquests compromisos, juntament amb la implementació de protocols que asseguren una atenció presencial prioritària a les persones sèniors i altres col·lectius en situació de vulnerabilitat, han rebut una valoració molt positiva durant el procés d’auditoria dut a terme per AENOR.

Així mateix, AENOR ha destacat el programa AMB TU, dirigit a facilitar les gestions a tots els clients, apropar la companyia a la ciutadania i trencar barreres digitals, de comprensió idiomàtica, d’accessibilitat o econòmiques. Sempre amb la vocació de situar les persones al centre i d’assegurar que tots els clients, i molt especialment les persones grans, puguin accedir als seus serveis.

Amb aquesta iniciativa, Aigües de Barcelona vol estar encara més a prop de les persones, amb especial atenció als col·lectius sensibles com les persones en situació de vulnerabilitat o les persones grans.