Actualitat

null Aigües de Barcelona reforça la seva aliança amb associacions i entitats ciutadanes per contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones

Aigües de Barcelona ha celebrat avui una nova edició del Fòrum de Diàleg amb la societat. La trobada ha comptat amb la presència de més de 50 representants de la ciutadania, incloent-hi associacions de veïns, entitats culturals i cases regionals, entre d’altres.

La trobada ha servit per escoltar de primera mà les necessitats i expectatives de les diferents entitats amb l’objectiu de reforçar el diàleg, el treball en comú i la cocreació. Un dels temes abordats ha estat la sequera severa i les mesures que està impulsant la companyia, com l’aposta per l’aigua regenerada, per tal de garantir la resiliència hídrica del territori metropolità de Barcelona.

Durant l’esdeveniment s’ha fet balanç del programa “Amb tu”, un projecte dirigit a facilitar les gestions a tots els clients, apropar la companyia a la ciutadania i trencar barreres digitals, de comprensió idiomàtica, d’accessibilitat o econòmiques. Sempre amb la vocació de situar les persones al centre i d’assegurar que tots els clients sense excepció puguin accedir als seus serveis de manera fàcil i àgil. Segons el conseller delegat d’Aigües de Barcelona, Felipe Campos, “en els últims anys, la nostra manera de viure i relacionar-nos ha experimentat un canvi significatiu. La tecnologia i la innovació ens han permès acostar-nos més als nostres clients, adaptant els nostres serveis a les necessitats dels diferents col·lectius sempre amb el compromís de millorar la qualitat de vida de les persones, i en especial, les que més ho necessiten”.

Compromesos amb les persones grans

Durant la jornada, Aigües de Barcelona ha rebut la certificació de mans del director d’AENOR Catalunya, Jordi Martin, que l’acredita com a organització compromesa amb les persones grans per les activitats del Cicle Integral de l’Aigua gràcies a la seva proposta especialitzada i ajustada a les necessitats del col·lectiu sènior.

En els darrers anys, la transformació digital ha originat problemes en col·lectius com el de les persones grans. La introducció massiva de noves tecnologies els ha impactat de manera especial atès que majoritàriament no disposen d’accés a la tecnologia o no tenen les habilitats i coneixements necessaris per dur a terme operacions en línia, per la qual cosa requereixen una atenció personalitzada.

Per això, la companyia ha impulsat 10 compromisos per a l’atenció a clients sèniors, com ara la formació especialitzada de l’equip d’atenció al client, la presència de facilitadors a les oficines, l’atenció presencial sense cita prèvia per a les persones grans o l’oficina mòbil, entre d’altres.

Amb aquesta iniciativa, Aigües de Barcelona posa de manifest encara més el seu compromís amb les persones, per assegurar que tots els clients puguin accedir als seus serveis, amb especial atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i col·lectius sensibles com el de les persones grans.